Translate

zondag 17 mei 2015

Koko's koek

Lekkere kokoskoekjes.

Weer eens ouderwets bakken met een recept van de middelbare school.
Ik heb een ronde koek die ik in punten heb gesneden en in de chocolade heb gedipt.

Het recept wil graag met jullie delen.

Ingrediënten:1-150 gr suiker,
2-150 gr boter,
3-60 gr bloem
4-150 gr gemalen kokos
5- 1 ei.
6-zakje vanille
7-een reep pure chocolade

Smelt eerst de boter en voeg dan de suiker toe en meng deze twee door elkaar.
Voeg nu het ei, bloem, vanille en de gemalen kokos toe meng dit goed door elkaar.

vet de vorm met wat olie in en doe alle nu in de vorm bak dit in een voor verwarmde
oven van 180 graden .
Bak het in ongeveer 20 minuten gaar( Bij mij moest het ietsje langer maar dat
hangt van je oven af.)
Laat nu alles afkoelen en snij de koek in punten.

Smelt de chocolade au bain marie .
Dit doe je zo,pak een pannetje met wat water en zet hier het kommetje op
zorg dat het water de kom niet raakt .(En dan verwarmen natuurlijk)
Doe hierin de chocola en laat dit smelte.

Je dipt nu de punten in de chocola

.....en ik zou zeggen smullen maar.......


>

2 opmerkingen:

Unknown zei

Ik zie niet waar die 60 gr bloem in komt, ook bij die 150 gr bloem of gebruik je die voor de ingevette vorm?
Ik ga hem morgen maken

creatievepassie zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.