Translate

vrijdag 31 juli 2015

Stoeltjes gepimpt


Dit wil ik graag met jullie delen


Al een heel tijdje geleden heb ik 2 van deze stoeltjes bij de kringloop voor 5 euro gekocht.
Vervolgens door rijden naar stoffen markt en daar een mooi bij passend stofje gekocht.

Want ik had het al helemaal klaar in mijn hoofd en zag de mooie beelden van een kant en klaar stoeltje al helemaal voor me.


Dit stoeltje was echt iets om helemaal op te pimpen dus de stof eraf gehaald en die als mal gebruikt.

Maar dat viel best wel tegen er zaten namelijk 4 rijen met nieten in die helemaal in het hout waren verzonken.


Naar dat ik alles eraf had gehaald bleef een heel zielig frame over .
Ben toen gaan schuren en heb alle witte verf eraf gehaald.

En nu zit alles mooi in de zwarte lak.

En nu verder met de zittingen .
Naaimachine op tafel en de gedeelte wat ik kon naaien zijn nu klaar .
Maar als je ziet zit er een mooie ronding in het rug gedeelte,
dat viel weer vies tegen die moest best strak worden aangetrokken en dit gedeelte heb ik met nietjes gedaan.
En de rest op de hand  met een dikke katoenen draad heb ik dit toch goed voor elkaar gekregen.

En nu moest ik alles weer aan elkaar monteren dus de gaten waar de schroeven zaten opgezocht en ook dit ging niet echt gemakkelijk .Maar het eindresultaat mag er zijn en ze staan nu te pronken in mijn kamer :-).................


En hier  mijn kant en klaar stoeltje.
ik vond het zeker de moeite waard .

En als het me verveeld dan doe ik gewoon weer een ander verf en stofje op.

Nu niet alleen verslaafd aan kringloop ,haken en breien maar ook het bloggen .

Dit zijn toch allemaal tweedehands juweeltjes .

Dit is voor mij echt tweedehands geluk.



Dit is een bij passend  voetenbankje
waar ik een hoesje overheen heb getrokken.
Het voeten bankje komt ook bij de kringloop
weg en koste me 2,50 euro cent.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

keitof en origineel!

creatievepassie zei

Dank je Sigrid