Translate

donderdag 20 april 2017

Granny...... col cape .......je.


Een klein col cape gemaakt van kleine granny's en om en om een bloemetje er extra opgehaakt wat weer  een ander effect geeft.

Heb deze strook met bloemetjes eerst gewoon als col gedragen maar hier kwam alles niet mooi uit.

Ik heb de blokjes steeds opgemeten zodat ze ruim om me heen paste en op deze basis ben ik verder gegaan.

Met een rondbreipen heb ik voor de boven kant alle lussen van de granny's opgepakt en gezorgd voor een even getal.

Met een lengte van  ongeveer 14 cm (de breedte van de schouders )
Toen ben ik gaan minderen en doorgegaan totdat ik de col lang genoeg vond.

Ik heb daarna de onderste steken opgepakt , ook met een rondbreipen en een hoogte van ongeveer vijf toeren.

Als laatste ga ik de bloemetjes hier en daar even vastzetten zodat ze niet omhoog krullen.



Geen opmerkingen: