Translate

zondag 29 oktober 2017

Gehaakte poppen

Mag ik jullie voorstellen aan de poppen Nora en Lora.

Deze gehaakte poppen die waren zo leuk om te maken.

Gehaakt van allemaal vasten.

De kleertjes  heb ik allemaal gebreid en de laarsjes wat de poppen aan hebben zijn ook gehaakt van allemaal vasten.

En zoals je ziet heeft eentje  een brilletje op (zoals we het allemaal wel eens hebben is je bril zoek........Ben ik er op gaan zitten en krak hoorde ik ....brilletje gevonden...)
En nu heeft de pop de bril op wat ik wel heel grappig vind  staan.
Mijn kleindochter heeft deze pop tot Nora benoemd.
Nora heeft dus een warm gebreid jurkje aan met wol gebreide sokjes.

Ook kan je Nora oorbelletjes indoen zoals je op deze foto ziet en draagt er mooie ketting die precies bij nora 's  jurk past.



De pop die je hier ziet heet bijna hetzelfde Lora...Ze vond ze wel  op  een tweeling lijken vandaar dat  ze deze namen voor de poppen had.

Lora heeft een dik gebreide koltrui aan en het rokje is in plissé  gebreid En Lora heeft een warm gebreide legging aan ......gebreid van sokkewol.

Ook Lora heeft oorbellen in en een kettinkje om.
Hierboven zie je Nora  nog zonder bril en heeft een vestje aan met een glitter een broek waar ik een lijn in heb gehaakt in  de zelfde kleur ros.
Onder haar vestje draagt Nora een mooi lichtblauw  hemdje met een ros hart van vilt erop genaaid.
Ook heeft Nora beenwarmers aan zodat  ze lekker  warm blijft.

Hieronder zit Lora in haar mooie jurk met ingebreid motief een bijpassend vestje en mooie bolletjes in der  haar van dezelfde kleur groen
De voorsluiting van dit jurkje kunnen open.


Geen opmerkingen: