Translate

donderdag 10 december 2015

Zeepkralen

Ben leuk bezig geweest met zeep .....

Heb hartfiguren ,kralen en vloeibare zeep ervan gemaakt..

Eerst de zeep geraspt daarna beetje bij beetje water toegevoegd .....


De hartje en andere figuren heb ik vorm gebruikt ...
Die je ook gebruikt bij het bakken van koekjes.....

 Hier zie je de zeepvlokken....





Heb oude glazen potjes en pompjes bewaard voor de vloeibare zeep.

De vloeibare zeep heb ik gemaakt van één stuk handzeep (kan je zelf de geur bepalen...).en een liter.... water ,
Heb er één lepel glycerine aan toegevoegd ...

Mijn ervaring is dat ik er toch wel een liter water extra aan heb toegevoegd...
Waardoor ik een paar liter vloeibare zeep heb en hele tijd vooruit kan...
Blijkt achteraf dat de vloeibare zeep toch te dik blijft dan zet je er even een staafmixer op .


Het potje en pompje heb ik versiert met een gehaakt kantje en een bestaand kantje van een oud gordijn.
De zeepkralen heb ik samen met houten kralen op een koord geregen.

Heb hier om het hartje heen gehaakt..

Geen opmerkingen: