Translate

zaterdag 21 oktober 2017

Slagroomsoesjes en chocolademelk. ......

 Heerlijke slagroomsoesjes.

Even een stukje terug in de tijd......,mijn  dochter en haar vriendinnetje zijn naar een kookles voor kinderen geweest.
(een jaar of dertig geleden)

Toen heeft ze slagroomsoesjes leren maken en zij heeft het mij geleerd.......dat is toch wel heel grappig.... (Ik dacht altijd dat het heel moeilijk en precies werk was).

Dit recept is de hele familie doorgegaan en op elke  verjaardag werden er slagroomsoesjes gemaakt (want eigengemaakt gaat toch boven alles ).

Ik heb er later allerlei  variaties aan de vulling  toegevoegd,zoals slagroom met advocaat, baketbakkersroom...... en ook kun je er verschillende soorten fruit aan toevoegen.

Hierbij voeg ik een recept toe wat ik altijd voor mijn soesjes gebruik.

Ingrediënten : 1 dc  water,
                          100gram boter,
Doe deze twee  samen in een pannetje  en zet dit op  het vuur.

                            100 gr bloem,
                             4 eieren,
                             En  een snufje zout.

Als de boter in het pannetje gesmolten is voegen we de bloem eraan toe en roeren dit tot  het van de pan loslaat.
We voegen er nu èèn  voor één  de eieren toe .

Ik verwarm de oven op 220 graden.

En ondertussen leg ik bakpapier op de ovenplaat en doe hier èèn  voor èèn met een lepel het beslag erop en bak deze in ongeveer 20 a 25 minuten .

In deze soesjes heb ik een vulling van advocaat en slagroom  samen gevoegd en op de bodem van de soes heb ik banaan die ik van tevoren  met citroen  heb besprenkeld.
Op de bovenkant kun je een stukje banaan,toefje slagroom en wat poedersuiker eraan toe toevoegen.         (dit heb ik nu niet gedaan)
Deze, nu samen met mijn kleindochter gemaakt .
En chocolademelk, waar ik een beetje maïzena  aan toevoeg wat het net iets extra geeft.
En nu samen smullen.



Geen opmerkingen: