Translate

zaterdag 14 oktober 2017

Stukje Nostalgie......











Dit is zo leuk,leuk,leuk en nog eens leuk.
Kreeg van een vriendin een wonderpan te leen (bakkenzonderoven)

De herinneringen van uit mijn jeugd stromen binnen en brengen mij terug naar een leeftijd van ongeveer 12 jaar.


Zo vaak met die wondpan bezig geweest.
Het beslag vond ik toen (en ik vind nu)nog  steeds het lekkerst
En als een cake mislukte
(toen ook al weinig geduld ...te vroeg de pan open om te kijken)
DAN WAS IE OOK LEKKER.



IK kom namelijk uit een groot gezin en mijn moeder maakte er nooit  een probleem van als  ik een cake wou maken.

En mijn vader had kippen (dus eieren genoeg).



En alles ging  met de hand (geen mixer of keukenmachine )alleen een garden.

Ja je raad het al.......ik moest deze wonderpan direct uit proberen.
En nee.....nu niet met een  garden.

Het vuur op  laag en hupla beslag erin en natuurlijk regelmatig door het glas kijken of het wel goed ging.

Deze cake is zoveel lekkerder dan eentje uit de oven (omdat de herinnering van vroeger er was) en wat is ie mooi geworden.

En of ik heimwee heb naar vroeger .....Nee.
Ik hou gewoon van die oerdegelijke ouderwetse dingen en fijne herinneringen.

Ik word hier blij van en kan er zo van genieten.






En nu even proeven of ie wel lekker is.......

Geen opmerkingen: