Translate

donderdag 12 oktober 2017

Herfst smaken en tintjes

Aan de slag met een courgette  van 3 kilo.
Ingemaakte courgette en heerlijke courgettesoep.

Recept van de ingemaakte courgette 

Ingrediënten :1 kilo courgette     
         2 uien   
                       3 eetlepels zout.
             DIT 3 UREN IN IJSKOUD WATER LATEN INWEKEN.


5dc inmaakazijn,
1/2 pond suiker,
2 volle theelepels koenjit,
1 theelepel dille of selderijzaad,
1 theelepel mosterdzaad,
 en 5 dc water.

De ingeweekte courgette en uien afspoelen en uit laten lekken.

Doe dit met de rest van de ingrediënten in de pan.
Breng dit aan de kook  +min 15 minuten  laten koken.
Giet het geheel in de potten.

Ik heb van 1 kilo courgette 2 grote potten.
Voor een beetje variatie 
Heb ik aan de andere kilo een  knoflook toegevoegd.


Nu de  courgettesoep.

Ingrediënten :
 1 kilo  courgette,
1/2 bleekselderij, 
2 kruide bouillon ,
1 knoflook,

Breng deze ingrediënten  met water aan de kook +min een minuut of 30.
Ik maakte het fijn met een staafmixer
en voegde er daarna wat roomkaas aan toe .

Smakelijk eten


Hierboven  zie je dat ik een koord gehaakt heb om een potje met de Ierse  knoopsteek.
Een geweldige steek die ik vaak  voor vele doeleinden gebruik.
Ik heb er kralen en blaadjes aan toegevoegd en het vrij rustig gehouden.

Ook ben ik dit moment weer met kamer plantjes bezig....... (deze was heel populair in de jaren 70 ) en is nu weer helemaal terug het Chinese Lantaarntje
In het blaadje zag ik direct een vorm van een ♡  en inderdaad  dit plantje heet ook wel (String of Hearst ) .
Maar de officiële naam van dit plantje is.........Ceropegia woodii.


En hier een sjaal in mooie warme herfst tinten met een gewone ribbel  steek gebreid.

De lussen aan de uiteinde met ...
 lossen gehaakt en hier en daar wat blaadje van stof  erop genaaid.

De éénvoud  streeld de schoonheid.....

Geen opmerkingen: